Ni av ti er fornøyde med Proresult kundestøtte

For tredje året på rad har vi i Proresult spurt våre brukere hvor fornøyde de er. Årets resultater er de beste så langt.

Årets kundeundersøkelse er gjennomført, og det kom inn til sammen 125 svar.  63 % av disse sier de har hatt kontakt med Proresult brukerstøtte det siste halvåret.

  • 88 % av disse fikk den hjelpen de trengte for å løse utfordringen.
  • 90,5 % er fornøyde med hjelpen de har fått fra Proresult brukerstøtte. Av disse har hele 32,4 % gitt høyeste karakter.

Av disse svarer 55% at de jobber innen byggebransjen, 38 % innen anleggsbransjen, og 28 % i øvrige bransjer. Her skal det for ordens skyld presiseres at det var mulig å velge mer enn én kategori.

Vi har også spurt kundene om hvilke faktorer som er utslagsgivende for valget av styringssystem til deres bedrift. Halvparten av kundene sier at selve programvareløsningen er den viktigste faktoren.

Men, anbefalinger fra andre i bransjen, integrasjoner til andre systemer og pris følger tett på som utslagsgivende faktorer.

Sammenlagt er det 89,5% av kundene som svarer at de er fornøyde med Proresult sine produkter. Over en femdel av kundene (21,7 %) gir toppkarakteren «svært godt fornøyd».

Fornøyd ny leder

Brukerstøtten i Proresult håndteres av avdelingen Support og kundestøtte.

Iselin Stafsnes har lang erfaring hos oss, og har nylig rykket opp som leder for denne avdelingen.

– Dette er et veldig bra resultat, og vi er godt fornøyde med årets resultat, sier Iselin.

– Det viktige for oss er å opprettholde det gode nivået vi er på. Når årets resultat er det beste så langt kan vi ikke annet en å være fornøyde med innsatsen vi har gjort. Dette er teamet sin fortjeneste – de har jobbet knallhardt for en god kundeopplevelse hos oss.

Ikke alle saker kan løses

Men «bare» 88 % fikk den hjelpen de trengte. Kan dere ikke hjelpe alle?

Godt spørsmål – Det kan vi ikke alltid. Vi har et levende system, og kunder som har brukt oss lenge har gjerne egne måter å bruke systemet på. Dette krever ofte at vi må dypere inn i bruk og funksjon på kontoen til kunden for å kunne hjelpe. Det er ofte kunder ønsker seg en ny funksjon, mulighet eller en snarvei i systemet. Saker som vi ikke kan løses der og da. 88% som får hjelp av oss er et fantastisk resultat med tanke på hvor mange funksjoner og bruksmåter vi har i Proresult, sier Iselin.

I skrivende stund er det seks personer i avdelingen, men Iselin kan også avsløre at hun snart skal lyse ut enda en stilling til avdelingen.

Hva vil den nye stillingen bety for avdelingen?

– Den nye stillingen betyr at vi får spisset kundeopplevelsen og fulgt opp kundene våre tettere og oftere. Det er et stort ønske for oss å kunne møte kundene oftere fysisk. Dette blir lettere med flere på laget. Et nytt tilskudd på laget vil gjøre at vi kan fordele ressurser og bruke tid på å spisse kompetanse der vi ser det er behov.

Vi trakk tre vinnere

Proresult vil takke alle deltagerne som sendte inn svar til brukerundersøkelsen i år. Vi har trukket tre vinnere som får hvert sitt sett med Proresult-merch: Kopp, bøff, caps og hettegenser.

Vinnerene blir kontaktet via mail – så husk å sjekke søppelpost.